A kivételezés általában az EuroCombi (Gigaliner), a rönkszállító, vagy az építőanyagot szállító járművekre vonatkozik. A logisztikai vállalatok számára mindez különösen jól jön, hiszen a 25,25 méter hosszú kamionok általában 60 tonnásak is lehetnek. Ily módon sokkal több rakományt tudnak egy fuvarral elszállítani amellett, hogy csak 20 százalékkal lesz nagyobb az üzemanyag-fogyasztás. Ezek után érthető, miért kísérletezik a Volvo Trucks hasonló megoldással.
A svédek a Maerskkel közösen dolgoznak együtt a vízi és a földi áruszállítás optimalizálásán. Az együttműködés keretében a logisztikai és az energetikai szektorban tevékenykedő dán Maersk olyan hajót fejlesztett ki, mely 50 százalékkal kevesebb károsanyagot bocsájt ki, mint azok az óriáshajók, amelyek Ázsia és Európa között közlekednek. A Maersk Trisple E Class hajó 400 méter hosszú és 18 500 konténer szállítására alkalmas. A hatalmas teknő gyors kipakolásánál jól jöhetnek az extra hosszú kamionszerelvények.
A Volvo Trucks éppen ezért olyan kamiont állított össze, mely 50 méter hosszú és legalább három konténer szállítására alkalmas. A svéd cég egy 2007-2016 között megvalósítandó kísérleti projekt részeként építette meg az extra hosszú szerelvényt. A tesztjármű össztömege 90 tonna, ami jóval nagyobb a jelenleg elterjedt 40 tonnánál. A svéd cég mérései alapján elmondható, hogy a jármű azáltal, hogy kevesebb üzemanyag fogyaszt, 22 százalékkal kevesebb károsanyagot bocsájt ki.
Egyes feltételezések szerint az óriáskamionok akkor lehetnek a leghatékonyabbak, ha összekapcsolva közlekednek. Ebben az esetben elképzelhető, hogy a hosszútávú fuvarozás terén alkalmazásuk speciális infrastrukturális megoldásokat fog megkövetelni.
MLSZKSZ