Ez azt jelenti, hogy amikor egy fúróberendezés az egyik fúrási ponton végez, akkor méretétől függő számú daruknak, normál és nehézgépszállító trélereknek kell felvonulniuk, és a berendezést meghatározott időtartam alatt le kell szerelni, átszállítani a következő pontra, majd ott össze kell szerelni. A kiválasztási folyamat 12 körös tárgyalás után tavaly decemberben zárult, a szerződést 5 éves időtartamra januárban írták alá. Az Ekol Kft. a feladat ellátásához létszámát 52 fővel 175-re növelte, flottáját pedig vásárolt, lízingelt és bérelt eszközökkel (egyebek között autódarukkal, mélybölcsős trélerekkel, teleszkópgémes rakodókkal) bővítette. A beruházás eddigi értéke elérte az 600 millió forintot.
A megbízás végrehajtása márciusban azzal indult, hogy azonos időben három berendezés költözött. Kovács Ákos elmondta, hogy a feladatot hiba nélkül, határidőre teljesítették
Az Ekol Kft. erre a tevékenységére egy külön divíziót hozott létre a cégen belül, de a rövidtávú terv az, hogy külön cégbe szervezi ki. Ugyanis nem csak a MOL csoport részére kívánnak a daruzási és túlméretes, illetve túlsúlyos szállításokat végezni, hanem másoknak is. Erre értékesítési stratégia is épül.
A társaság a budapesti székhely mellett két vidéki telephelyet is nyitott, Nagykanizsán és Kiskunmajsán. Azért ezeken a helyeken, mert a legtöbb fúrási munkálat a Dél-Dunántúlra és a Dél-Alföldre koncentrálódik. Ezeket a telephelyeket az Ekol Kft. a cég „vérkeringésébe” tervezi integrálni, amihez nemzetközi és belföldi fuvarozási üzletágakat valamint helyi értékesítési pontokat is kialakítanak.
A török anyavállalatú cég életében az utóbbi hónapok a MOL üzleten kívül is mozgalmasak voltak. Decemberben vettek át 15 nagyfülkés, Euro 6-os mega vontatót a pályázaton nyertes Volvotól. Ezt további tíz követte. Ezek kétsofőrös járatokra kellenek autóipari ügyfeleik miatt. főként spanyol és török vonalon. A hozzájuk felvett gépkocsivezetőkkel együtt a 2013 novemberben alakult társaság az első teljes évét 103 fős létszámmal zárta. December végén a Budapesti Szabadkikötő Zrt-vel is szerződést írtak alá.
Ennek értelmében októbertől az Ekol beköltözik a Szabadkikötőbe. A saját iparvágánnyal rendelkező területen megvalósuló, első ütemben 4500 négyzetméteres új logisztikai csarnok építése két héten belül indul.
Februárban Szombathelyen is nyitottak új telephelyet. Ezen egyelőre fuvarozási tevékenységet végeznek helyi ügyfelek számára.
MLSZKSZ